چگونه ضدآفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنیم که پشیمان نشویم؟

مقاله حوزه آرایشی و بهداشتی از جمله: آرایش چشم و ابرو - آرایش صورت - آرایش مو - لوازم آرایشی - نکات آرایشی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

چگونه ضدآفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنیم که پشیمان نشویم؟

به نظر شما بهترین انتخاب از بین صدها نوع ضدآفتاب موجود در بازار، کدام است؟ چه ضدآفتابی و با چه خصوصیاتی می‌تواند برای نوع پوست و نیاز ما مناسب باشد؟

همه ما دیگر متوجه شده‌ایم که برای در امان ماندن از خطر اشعه‌های مضر نور خورشید که می تواند زیان‌های جبران ناپذیری برای پوست داشته باشد، باید کرم های ضدآفتاب را جزو روتین معمول پوست استفاده کنیم. اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید که به زمین می‌رسد، می‌تواند حتی از شیشه پنجره‌ها نیز عبور کند. به همین اکثر پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می‌کنند که حتی زمانی که در منزل هستید هم باید از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید. با توجه به این مسئله، باید بتوانیم بهترین ضدآفتابی را که برای پوست ما کاملاً مناسب باشد انتخاب کنیم تا در استفاده طولانی مدت، مشکلات دیگری را برای پوست ایجاد نکند.

 

ضدآفتاب مناسب من کدام است؟

با توجه به نیاز بالای پوست ما به کرم های ضدآفتاب، دقت در انتخاب و خرید ضدآفتاب بسیار اهمیت دارد. اگرچه ضدآفتاب ها در انواع مختلف ساختارهای کرمی، مایع، استیکی و … در دنیا ساخته شده و به فروش می رسند، اما محبوب ترین شکل آن در بازار ایران، ضدآفتاب‌های کرمی است. به همین دلیل، ما نیز در این مقاله از بانه گالری بیشتر روی انواع مختلف کرمی این محصول مراقبتی-آرایشی و البته ضروری می پردازیم. فاکتورهای مختلفی مانند نوع پوست، رنگی و یا بدون رنگ بودن ضد آفتاب، میزان SPF، میزان جذب و یا بازتاب پرتوهای فرابنفش و …، از جمله مواردی هستند که در خرید یک ضدآفتاب باید به آن توجه کنید. در ادامه، بیشتر با هریک از این فاکتورها آشنا خواهیم شد.

 

قدرت کرم های ضدآفتاب یا همان SPF

عدد SPF که روی بسته بندی کرم های ضدآفتاب مشاهده می کنید، در واقع میزان قدرت محافظت آن کرم از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و قرمز شدن ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بیان می کند. به زبان ساده، اگر پوست شما در معرض آفتاب در عرض تنها یک دقیقه قرمز شده (به طور مثال) و دچار سوختگی می شوید، با داشتن یک لایه ضدآفتاب دارای SPF10، تا ده برابر بیشتر می‌توانید در معرض خورشید بمانید. یعنی تا 10 دقیقه بیشتر طول می‌کشد تا علائم آفتاب سوختگی در پوست ایجاد شود. به همین ترتیب، ضدآفتاب های با SPF بالاتر نیز می توانند محافظت بیشتری از پوست شما داشته باشند.

اما در جواب این سوال که بهتر است ضدآفتاب با چه عدد SPF بخریم؟ باید بگوییم که استاندار این عدد، SPF30 است. یعنی هر میزان SPF کمتر از این مقدار به هیچ وجه نمی تواند یک محافظت مناسب از پوست شما داشته باشد. می توان گفت که اعداد بالاتر از آن، تنها جنبه تبلیغاتی داشته و تاثیر آن آنچنان تفاوتی با همین میزان استاندارد نخواهد داشت. لازم به یادآوری است که شما برای داشتن بهترین میزان مصونیت از آسیب اشعه های مضر آفتاب، بهتر است که ضدآفتاب خود را هر 2 الی 4 ساعت تمدید کنید.

 

قدرت کرم های ضدآفتاب یا همان SPF

 

میزان جذب و بازتاب پرتوهای فرابنفش؛ UVB و UVA

کاری که کرم های ضدآفتاب انجام می دهند، در واقع این است که با جذب و یا بازتاب اشعه های فرابنفش از سطح پوست، آن را محافظت کنند. اما نور فرابنفش، خود به سه نوع اشعه های  UVA، UVB و UVC تقسیم می شود. نور UVC که به زمین نمی رسد بنابراین طبیعی است که در کرم های ضدآفتاب نیز ترکیباتی برای جذب و یا بازتاب آن در نظر گرفته نشود. اما اشعه UVB نیز در واقع عامل اصلی آفتاب سوختگی و قرمزی پوست است که عدم استفاده از لایه های محافظتی در مقابل آن در  طولانی مدت حتی می تواند منجر به ایجاد سلول های سرطانی شود. اشعه UVA اما نفوذ بیشتری در لایه های زیرین‌تر پوست داشته و روی کلاژن پوست تاثیر می گذارند. این اشعه به شدت در پیری پوست و ایجاد چروک تاثیرگذار است.

با توجه به توضیحات گفته شده در مورد اشعه های مضر نور خورشید، نتیجه می گیریم که بهترین ضدآفتاب، باید در مقابل هر دو اشعه UVB و UVA بتواند از پوست ما محافظت کند. میزان SPF نوشته شده روی بسته بندی ها، معمولاً محافظت در برابر هر دو این اشعه ها را بیان کند اما بهتر است همیشه دقت کنید تا به هر دو نوع اشعه فرابنفش UVB و UVA اشاره شده باشد.

 

ضدآفتاب مناسب پوست، رنگی بزنیم یا بی رنگ؟

یکی از سوالات پرتکرار در مورد استفاده از کرم های ضدآفتاب، این است که از ضدآفتاب های حاوی رنگدانه استفاده کنیم بهتر است یا همان ضدآفتاب های معمولی بی رنگ را باید روی پوست بزنیم. ما به طور کامل در مقاله “کرم های ضدآفتاب رنگی یا بدون رنگ؟ کدام یک برای پوست بهتر است؟” به این موضوع پرداخته‌ایم و شما می توانید با خواندن این مقاله، به طور کامل به پاسخ سوالات خود برسید.

 

ضدآفتاب مناسب پوست، رنگی بزنیم یا بی رنگ؟

 

چه ضدآفتابی برای پوست ما بهتر است؟

به طور کلی، پوست افراد مختلف به سه دسته پوست های خشک، چرب و مختلط تقسیم می شود که برای هر یک، ضدآفتاب خاص همان ساخته شده است. برای مثال، برای پوست های چرب می توانید ضدآفتاب های بدون چربی یا اصطلاحاً “Oil Free” را خریداری کرده و استفاده کنید تا در طول روز، بتواند چربی پوست را کنترل کرده و حالت چربی ناخوشایندی روی پوست ایجاد نکند.

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله از بلاگ فروشگاه اینترنتی بانه گالری، به طور کامل و جامع به بررسی ویژگی‌های مختلف ضدآفتاب های متنوع پرداخته و به سوالات مختلف در مورد خرید ضدآفتاب مناسب پوست شما پاسخ دادیم. 





:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : شنبه 23 ارديبهشت 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی